HTML

www. fernandoalonso.com

Linkblog

Friss topikok

Fuera luces, se sube el telón, hay silencio...

Azt hiszem, igen, dühös lehetnék amiatt, ami velem történt. De nehéz dühösnek lenni, amikor oly sok szép dolog van a világban. Néha úgy érzem, hogy egyszerre látom mindet és túl sok: a szívem felduzzad, mint egy léggömb, és majd szétrobban. Aztán eszembe jut, hogy ellazuljak, és ne próbáljak meg belekapaszkodni. Aztán esőként rám hullik az egész és nem érzek mást, csak hálát hülye kis életem minden egyes percéért.

2009.10.02. 18:59 Miss Gina

rengeteg alonso. egy hét alatt.

Ferrari: Alonso november 15-én mutatkozik be Valenciában!

A kétszeres spanyol világbajnok elsőként Spanyolországban, Valenciában fogja üdvözölni a Ferrari rajongóit.
Fernando Alonso már legszívesebben most elfoglalná Kimi Räikkönen helyét a Ferrarinál, de erre még egy kicsit várnia kell.
A szerződésben leírtak szerint, amit nem mellesleg idén nyáron firkantott alá Alonso, 2011-től lett volna a Scuderia pilótája.
A spanyol bank, a Santander – egyben Alonso személyes szponzora – érkezése mindent megváltoztatott, és egy évvel előrébb hozták a nagy pillanatot.
Fernando nem sokkal az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után Valenciába repül, és november 15-én üdvözölni fogja a szurkolókat.

 

Montezemolo: Alonso jobban illeszkedik a Ferrarihoz, mint Räikkönen

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo mindent megköszönt Kimi Räikkönen-nek, de szerinte Fernando Alonso jobb választás a csapat számára.
Montezemolo volt az, aki mindenáron le akarta szerződtetni a spanyolt. Idén nyáron teljesült Luca álma, és aláírhatták a szerződést.
Az olasz szakember nagyon örül Alonso érkezésének, ugyanakkor mondott néhány szót az idény végén távozó Kimi Räikkönen-ről is.
Luca di Montezemolo: Kimi Räikkönen egy nagyszerű versenyző, aki sokat tett a csapatért. Kimi lényegesen más személyiséget képvisel, mint Fernando Alonso.
L.M: Kimi általában magában tartotta dolgokat, ami nem igazán segítette az információcserét a csapaton belül. Mindenestre hálás vagyok neki, mert bajnokságot nyert nekünk, és soha nem fogjuk elfelejteni.
L.M: Csapatmunkára van szükségünk, és azt hiszem Fernando munkásságát tekintve, ideális versenyző a számunkra. Ez persze rajtunk is múlik, nem szabad hibáznunk.
L.M: Alonso és Felipe Massa nagyszerű párost fognak alkotni. Massa gyorsan gyógyul, és biztos vagyok benne, hogy hamar fel fog épülni.
L.M: Fernando egy nagyszerű versenyző, és karizmatikus ember. Sokat várok tőle.
L.M: Hónapok óta azt kérdezik az utcán az emberek tőlem: mikor érkezik Alonso? Michael Schumacher-rel kötött egyezség óta nem emlékszem ilyen szintű lelkesedésre, mint ami most van.

 

Röviden: Schumacher: Isten hozott Fernando!

Michael Schumacher boldog, hogy a kétszeres spanyol világbajnok csatlakozott a Ferrarihoz.
"Nagyon örülök. A kezdetektől fogva részt vettem a döntéshozatalban. Fernando biztosan jól fogja magát érezni nálunk, és csak azt tudom mondani: Isten hozott Fernando!" - Michael Schumacher.

 

 

Briatore: Alonso egy gladiátor a pályán!

A Renault korábbi szakembere, Flavio Briatore rendkívül elismerően nyilatkozott kedvencéről, a Ferrarihoz szerződött Fernando Alonso-hoz.
Annak ellenére, hogy az FIA Világ Motor Sport Tanácsa (WMSC) örökre kitiltotta Flavio Biratorét a szövetség által felügyelt, és irányított sorozatokból a tavaly Szingapúrban történtek miatt, kapcsolata mindig is különleges marad Fernando Alonso-val.
Briatore jövőre már a Ferrari színeiben láthatja versenyezni a spanyolt.
Flavio Briatore: Úgy gondolom, hogy a Ferrari sokat tett azért, hogy Fernando (Alonso) az ő versenyzőjük legyen. Hatalmas üzletet csináltak most ezzel, és Fernando is elégedett lehet.
F.B: Fernando számára az, hogy a Ferrarihoz szerződhetett, csúcspontja egy fantasztikus karriernek.
F.B: Fernando egy kivételes képességű versenyző, aki mindig felkészült, mindig a hátáron autózik, legyen szó Monzáról, Monacóról, vagy épp Spa-ról. Karizmatikus a mérnökökkel, és egy kemény munkás. Soha nem adja fel. Egy fantasztikus, gyors, intelligens éles autóversenyző. Gladiátor a pályán.
F.B: Büszke vagyok rá, és minden jót kívánok neki. Az elmúlt néhány napban sokat beszéltünk, és nagyon jól esett, amikor a Szingapúrban megszerzett harmadik helyét nekem ajánlotta fel.

 

Fisichella: Alonso a világon az egyik legjobb versenyző

Az olasz veterán rendkívül elismerően nyilatkozott korábbi csapattársáról, a kétszeres spanyol világbajnok Fernando Alonso-ról.
Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso a Renault-nál egy csapatot erősítettek. Jövőre ismét egy, és ugyanazon gárda szolgálataiban állhatnak, csak immáron Fisichella harmadik számú pilóta lesz.
Fisichella szerint Alonso egyike a legjobb versenyzőnek. „Ez nagyszerű. Fernando (Alonso) fantasztikus választás, és a Ferrarinak sikerült jó üzletet kötnie. Príma lesz. Fernando az egyik legjobb versenyző a világon, és minden bizonnyal egyike a legjobb három versenyzőnek..” – mondta Giancarlo Fisichella.
„Fantasztikus szezonja lesz, mert ő egy fantasztikus csapatot választott. Nagyon örülök, hogy segíthetek neki, és támogathatom.” – tette hozzá Fisichella. 

 

  

Fernando Alonso boldog, hogy sikerült megegyeznie a Ferrarival, így 2010-től az olasz csapat színeiben versenyezhet. A kétszeres bajnok szerződése három évre szól, amely során a spanyol pilóta újabb sikerekre hajt.
"Nagyon boldog vagyok, hogy a Ferrari versenyzője lehetek. Minden versenyző álma, hogy az ágaskodó paripás csapat együléses autóját vezesse, és lehetőségem volt arra, hogy ez az álom valósággá váljon. Szeretnék köszönetet mondani Luca di Montezemolónak, aki a hároméves szerződést szorgalmazta. Idén nyáron megegyeztünk, hogy 2011-ben kezdünk, az elmúlt napokban azonban megváltoztak a dolgok, és egy évvel korábban csatlakozhatok." - idézi a Ferrari.com a huszonegyszeres futamgyőztest.
"A Renault-nál töltött évek fantasztikusak voltak, összesen négy bajnoki címet (két egyénit, és két konstruktőrit) szereztünk együtt, és huszonegyszer nyertünk. Szeretnék minden jót kívánni a csapatnak, és bízom benne, hogy sikerül néhány jó eredményt szerezni az idén."
"Az idény vége után a következő szezonra fogok összpontosítani. Biztos vagyok abban, hogy Felipével eleget tudunk tenni a Ferrari és a rajongók elvárásainak. Már várom, hogy az új csapatommal megkezdjem a munkát."

Alonso: Örökké hálás leszek a Renault-nak

 

Egy napja vált hivatalossá a már régóta ismert és várt átigazolás, miszerint Fernando Alonso ismét elhagyja eddigi legnagyobb sikerei színhelyét és a Ferrarihoz szerződik. A kétszeres világbajnok a Japán Nagydíj előtt a Renault-nak nyilatkozva beszélt az elmúlt kilenc évről, arról, hogy mit jelent számára a csapat, ahol a legtöbb időt töltötte, és a jövőt érintő terveiről.

- Fernando, úgy tűnik az életed olyan, mint egy gyorsvonat. Mindig úton vagy és csak néhány helyen állsz meg. A Forma-1-ben töltött elmúlt kilenc év gyorsan elment a számodra?
- Igen, ez a kilenc év valóban nagyon gyorsan eltelt, a magánéletemben is, de versenyzői pályafutásomban még inkább. Egyfolytában úton vagyunk, mindig versenyre, szponzori eseményre megyünk. Valójában úgy tűnik, csak tegnap kezdtem.

- Megérte ilyen sok áldozatot hozni?
- Igen, ez az életem. Élvezem ezt csinálni. Számomra természetes állapot, hogy együléses versenyautóban ülök és kormány van a kezemben.

- Tudnál a Forma-1 nélkül élni?
- Azt hiszem. Jelenleg ez a munkám és a szenvedélyem, de nem fog örökké tartani. Vannak más álmaim is az életben, és készen állok megvalósítani őket, amikor eljön az idő.

- Egyszer azt mondtad, függetlenül attól, mennyi időt fogsz a Forma-1-ben tölteni, úgy szeretnél visszavonulni, hogy előtte megnyered a világbajnoki címet. Még most is ugyanígy gondolod?
- Igen, ez azon dolgok egyike, amiket szeretnék, de nem könnyű. A veszélyes, hogy amikor az ember nyer, és minden jól megy, hatalmas a nyomás és a kísértés, hogy a következő évben is megismételje ugyanazt, ám nem ismeri fel, mennyire összetett és bonyolult dolog megnyerni a világbajnoki címet. Ezért biztos vagyok benne, ha leszek olyan szerencsés az elkövetkező években, hogy bajnokságot nyerjek, az tökéletes alkalom lesz a visszavonulásra.

- Hiányozni fog mindaz, amit magad mögött hagysz? A Renault a családod, a te embereid, a családod, kicsit az otthonod is.
- Igen, az egész F1-es életemet kéz a kézben töltöttem a Renault-val. Soha nem tudnám elfelejteni őket, mert velük, nekik köszönhetően értem el mindent, amim ma megvan. Örökké hálás leszek, és természetesen mindig kapcsolatban maradok az összes jó baráttal, akiket megismertem az elmúlt évek alatt. A Renault egy csapat és sok ember, akiket mindig a szívemben fogok őrizni.

- Mennyi mindent nem tudnak rólad az emberek?
- Sokat, de igazság szerint nem is kell tudniuk, ki vagyok. Úgy gondolom, aminek érdekelnie kellene őket, az az, hogy miként teljesítek az autóban.

- Huszonnyolc éves vagy, nyertél két világbajnoki címet, és nagyon jó életed van. Mi maradt abból a tizenkilenc éves srácból, aki 2001-ben megérkezett Ausztráliába, hogy élete első Forma-1-es versenyét teljesítse?
- Ugyanaz vagyok, mint amikor azon a 2001 márciusában megérkezett Ausztráliába, csak most Szuzukában vagyok. Egyáltalán nem változtam. A körülöttem levő dolgok változtak meg. Amikor megérkeztem a Minardihoz, senki nem ismert és semmiféle érdeklődést nem váltott ki a jelenlétem a paddockban. Most az emberek jobban tisztelnek, és csodálnak, talán ennyi a változás. Fernando, a személy ugyanaz maradt. Ez valószínűleg a neveltetésemnek köszönhető, amiben a családomnak köszönhetően részesültem.

- Nem egy tipikus versenyző vagy, aki szupersztárként tekint önmagára.
- Teljesen hétköznapi ember vagyok. Akik ismernek, tudják, hogy nem változtam.

- Sokan azt mondják, te vagy a legjobb.
- Az egyetlen, amit tudok, hogy bármilyen autóból képes vagyok kihozni, ami benne van. Lehet, hogy most az emberek azt mondják, a legjobb vagyok, én azonban nem hiszem, hogy mondhatok ilyet.

- Nagyon őszinte vagy. Ez néha előny, de gondolod, hogy hátrányos is lehet?
- Nem hiszem, hogy ez hátrány. A dolgoknak mindig szemtől szemben kellene történniük. Amikor jó dolgok történnek, minden nagyszerű, amikor viszont rosszul alakul valami, szemtől szembe kell megmondani, miben kell fejlődni, és soha nem kritizálni.

- Hogyan szeretnél búcsúzni a Renault-tól?
- Jó versenyzéssel. Az idei első dobogós helyezés után azt remélem, a lehető legtöbb pontot tudom szerezni nekik a hátralevő három futamon. És természetesen szeretnék elbúcsúzni és egy nagy ölelést adni valamennyiüknek, és remélem, erős vetélytársak lesznek a jövőben. Nagyon fognak hiányozni, remélem jól teljesítenek majd.

- Egy győzelem hiányzik, hogy bekerülj a tíz legsikeresebb pilóta közé, olyan nagyságok közé, mint Nelson Piquet, Juan Manuel Fangio, Niki Lauda, Jim Clark, és Jackie Stewart. Milyen érzés?
- Nem figyelek semmilyen statisztikát. Most, hogy mondod, jó érzés tudni, de ez csak akkor számít, amikor visszavonulsz. Akkor majd, amikor visszatekintek, hogy mennyire teljesítettem jól ebben a sportban, és látni fogom, hogy egy szinten vagyok a motorsport legnagyobb neveivel, nagyon büszke leszek.

- Nagyon keményen kűzdöttél azért, hogy idáig eljuss. Kik segítettek a legnagyobb mértékben, hogy itt lehess?
- A családom.

- A sok győzelem után megtanultad, hogyan kell veszíteni?
- Igen, megtanultam, mert ahogy az ember öregszik jobban ismered a világot, sors hóbortjait és a sportot magát. Lehetetlen minden alkalommal nyerni, amikor pályára lépsz. Ez az élet egyszerű szabálya. Azonban vannak pillanatok, amikor készen állsz a győzelemre, olyankor meg kell ragadni a kínálkozó lehetőséget. Az egyetlen, amit tehetsz, hogy mindent beleadsz és igyekszel a lehető leggyorsabban fejlődni.

 

Hivatalos: Alonso a Ferrarinál folytatja pályafutását

 

A Ferrari hivatalosan is megerősítette, hogy Fernando Alonso a 2010-es idénytől csatlakozik hozzájuk. A spanyol világbajnok Felipe Massa csapattársa lesz, vagyis Kimi Räikkönennek kell távoznia. Alonso három évre írt alá.

A Ferrari szerdai bejelentésével hosszú huzavona ért véget (bővebben lásd legalul), hiszen Alonso és a Ferrari lehetséges házassága már évek óta témát szolgáltat a sajtónak.

 

"Büszkék vagyunk rá, hogy a csapatunkban üdvözölhetünk egy újabb győztes pilótát, aki lenyűgöző tehetségét már bizonyította azzal, hogy eddigi pályafutása alatt kétszer is megnyerte a világbajnokságot"- kezdte a hivatalos közleményben a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.

 

"Természetesen szeretnénk megköszönni mindent Kiminek, amit a Ferrariért tett a nálunk töltött idő alatt: első évében rögtön világbajnok lett, amivel beírta magát a Ferrari történelmébe, és jelentős szerepet játszott abban, hogy a csapat konstruktőri világbajnok lett 2007-ben és 2008-ban"- méltatta a szezon végén távozó finn pilótát a csapatfőnök.

"Még ebben a mostani nehéz szezonban is bizonyította óriási tehetségét, hozott néhány jó eredményt, mint például a ragyogó győzelem Spában, és biztosak vagyunk benne, hogy a szezonból hátralévő három versenyen is eredményesek lehetünk"- tette hozzá Domenicali, aki azt nem indokolta meg, hogy 2010 végéig érvényes szerződése ellenére miért tartották fontosnak Räikkönen elküldését.

 

A közleményben Kimi Räikkönen is megszólalt, aki látszólag szomorúan távozik Maranellóból: "Közös megegyezéssel úgy döntöttünk, hogy lejárta előtt egy évvel felbontjuk a szerződést, amely a Ferrarihoz köt 2010-ig. Nagyon szomorú vagyok amiatt, hogy távozom a csapattól, amelynél három fantasztikus évet töltöttem el, és ez idő alatt nyertem néhány futamot."

Massa felépülése remekül halad
A Ferrari hivatalos közleményben is megerősítette, hogy Felipe Massa már fizikális tréningeket végez, és júliusi balesetét követően ezen a héten elkezdett gokartozni is, a jövő héten pedig már Maranellóban fog szimulátorozni. Azt azonban Luca Colajanni, az olaszok szóvivője is leszögezte, hogy bár jól halad pilótájuk felépülése, nem siettetik a visszatérést. Az eddigi jelek szerint azonban semmi akadálya nincs annak, hogy a brazil a 2010-es rajtra százszázalékos állapotban legyen.

"A három év alatt megnyertük a megszerezhető bajnoki címek felét, és én 2007-ben elhódítottam az egyéni trófeát, ami a célom volt karrierem kezdetén. Mindvégig otthon éreztem magam a csapatnál, és számtalan szép emléket viszek magammal"- hangzott Räikkönen első búcsúbeszéde.

A Ferrari a közleményben azt is bejelentette, hogy 2010-ben Giancarlo Fisichella lesz a csapat tartalékpilótája, ám korábban az olasz pilóta - aki jelenleg a sérült Felipe Massa helyén versenyez - azt hangoztatta, jövőre is versenyezni szeretne, így a végleges felállás még változhat. A két versenyző azonban a mai naptól kezdve már fix az olaszoknál Fernando Alonso és Felipe Massa személyében.

Alonso: Valóra válthatom az álmomat
Nem sokkal a hivatalos közlemény után a Ferrari honlapján megjelent az első Alonso-nyilatkozat: "Nagyon boldog és büszke vagyok, hogy a Ferrari pilótája lehetek. Ebben a sportban mindenkinek az az álma, hogy az ágaskodó lovas emblémával ellátott együléses versenyautót vezesse, és én ma megkaptam a lehetőséget arra, hogy valóra váltsam az álmomat"- kezdte a spanyol pilóta.

"Mindenek előtt köszönet jár a Ferrari elnökének, Luca di Montezemolónak, aki mindent megtett ezért a hároméves szerződésért. A nyáron abban állapodtunk meg, hogy 2011-ben csatlakozom hozzájuk, de az elmúlt napokban változott a kép, és úgy döntöttünk, hogy egy évvel előre hozzuk a Maranellóba érkezésemet"- folytatta a 28 éves spanyol, aki nyilvánvalóan a Renault manipulációs botrányára utalt.

Alonso persze nem felejtette el megemlíteni jelenlegi csapatát sem: "A Renault-nál eltöltött évek fantasztikusak voltak: négy világbajnoki címet nyertünk együtt (két egyéni és két konstruktőrit). Minden jót kívánok a csapatnak, és remélem, hogy a hátralévő futamokon még elérhetünk néhány jó eredményt."

Az idei szezon után minden erőmmel a következő idényre koncentrálok: biztos vagyok benne, hogy Felipével közösen a Ferrari és a szurkolók igényeit is kielégítjük majd. Már alig várom, hogy elkezdhessem a munkát az új csapatommal"- zárta első ferraris nyilatkozatát Alonso, akinek három versenyt még a Renault színeiben kell teljesítenie.

 

 

Végre megköttetett a Ferrari-Alonso házasság
A mai bejelentéssel egy hosszú történet zárult le, ugyanis a világsajtóban - különböző intenzitással - már jó ideje keringett a hír, miszerint Fernando Alonso a Ferrarinál köt ki. Először 2007-ben volt igazán alapja ezen mendemondáknak, amikor a spanyol a McLarennél háborúzott Hamiltonnal, és köztudott volt, hogy a szezon végén leadja ezüstös szerelését. Akkor azonban Maranellóban még nem bontották meg a Massa-Räikkönen duót, és Alonso egy év szünet után visszatért korábbi sikerei színhelyére, a Renault-hoz. A 2008-as idény végéhez közeledve természetesen ismét felerősödtek a váltásról szóló pletykák, ám Alonso mégis maradt a Renault-nál (elsősorban az év végi sikerek hatására). Idén azonban a szezon végét sem kellett megvárni, már jóval előbb repkedtek az előszerződésről szóró pletykák. A Ferrari eleinte határozottan cáfolt, mondván két érvényes szerződéssel rendelkező pilótájuk is van 2010-re, így nincs szükség a spanyolra. Viszont néhány hete - ahogy a Renault szingapúri botránya egyre jobban kicsúcsosodott -, már az olasz vezetők is finoman utaltak rá, hogy van esély Alonso szerződtetésére, és már ekkor is tudni lehetett, hogy Felipe Massa lesz a csapattársa, Kimi Räikkönennek kell mennie. Mint az fentebb, Alonso nyilatkozatából is kiderült, a Renault-botránynak jelentős szerepe volt abban, hogy már a jövő évtől a Ferrari pilótája lesz.

 

Alonso örömmel versenyez újra Szuzukában

Fernando Alonso izgalommal várja a hétvégi Japán Nagydíjat, hiszen ismét egyik kedvenc pályáján versenyezhet. A kétszeres világbajnok 2006-ban megnyerte a legutóbbi, Szuzukában rendezett versenyt, tavaly pedig Fudzsiban vezette győzelemre a Renault-t.

Japánra is átmentené saját és csapata remek szingapúri formáját Fernando Alonso, aki 2008-ban győzni tudott a felkelő nap országában, igaz a tavalyi versenyt Fudzsiban rendezték. Azonban szuzukai eredményei miatt sem kell szégyenkeznie a spanyol ásznak, hiszen a legutóbbi, 2006-os futamon elsőként ért célba, míg egy évvel korábban harmadik lett.

"Izgalommal várom a visszatérést erre a csodálatos pályára, amely az egyik kedvencem. Nagyszerű emlékeim vannak Szuzukáról, hiszen 2006-ban nyertem, ami rendkívül fontos volt a világbajnoki cím szempontjából. A Michael Schumacherrel való 2005-ös csatára is szívesen emlékszem"- mondta Alonso a Renault verseny-előzetesében.

A szuzukai pálya egyedi és különleges vonalvezetése komoly kihívás elé állítja a csapatokat, hiszen a változatos, és viszonylag nagy tempójú kanyarok miatt az autónak rendkívül stabilnak kell lennie. "Az S-kanyarokból álló kombináció nagyon fontos rész a jó köridő szempontjából, mivel tizenöt másodpercig tartó folyamatos irányváltást jelent, ráadásul fizikailag is megterhelő. Csak egy ideális vonalvezetés van, és a legkisebb hiba is nagy időveszteséggel jár."

A Renault-tól az évad végén nagy valószínűség szerint távozó spanyol számára a pálya mellett a helyszín atmoszférája is különleges élményt jelent. "A japán verseny egyértelműen a szezon egyik legjobbja, mert a hangulat minden alkalommal nagyszerű, a szurkolók pedig mindig nagyon nagy lelkesedéssel és tisztelettel viszonyulnak hozzánk"- zárta gondolatait Alonso.

 

Briatore szerint a Ferrari Alonso karrierjének csúcsa

 

 

 

Fernando Alonso egykori menedzsere és csapatfőnöke, Flavio Briatore úgy látja, hogy mind a Ferrari, mind a pilóta kitűnő üzletet ütött nyélbe, amikor megegyeztek egymással a közös jövőről. "Szerintem a Ferrari nagyszerű üzletet csinált, és Alonso is nagyon elégedett lesz. Az, hogy a Ferrarihoz szerződött, karrierje csúcspontja" - idézte az olaszt a Gazetta dello Sport. - "A legnagyszerűbb tulajdonsága a teljesítménybeli következetessége, bármely csapatnál is legyen: mindig felkészült, mindig, minden pályán a határon van. Nagyszerű a mérnökökkel és keményen dolgozik. Soha nem adja fel. Fantasztikus, gyors, intelligens, kitűnő pilóta. Valódi gladiátor a pályán" - áradozott Briatore. Az olasz továbbá azt is elárulta, roppant jól esett neki, hogy Alonso a Renault első idei dobogós helyezése után nem feledkezett meg róla sem. "Fernando nagyon kedves volt, igazán jóleső érzéssel töltött el, hogy nekem ajánlotta a dobogós helyét" - ismerte el.

 

 

Ferrari: Alonsóval könnyebb lesz dolgozni

 

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint Fernando Alonso személyisége sokkal jobban fog illeszkedni csapatához, mint Kimi Raikkönené, aki a szezon végén, egy évvel eredeti szerződése lejárta előtt átadja helyét a spanyolnak.

 

„Ez személyiség kérdése, mert Kimi egy olyan típusú ember, aki nem mutat érzelmeket, és mindent magában tart" – mondta az elnök a Gazzetta dello Sportnak.

"Ezek a dolgok pedig nem segítenek a csapaton belüli információáramlásban. Mindenesetre hálás vagyok Raikkönennek, aki szerzett nekünk egy világbajnoki címet, amit nem fogunk elfelejteni."

"Egy csapatjátékosra volt szükségünk, és szerintem Alonso az, figyelembe véve mindezt a sok jót, amit csapatfőnökünk, Stefano Domenicali mondott nekem róla. Azonban rajtunk is múlik, hogy ne vétsünk hibákat."

"Fernando egy remek versenyző, karizmatikus ember, sokat várok tőle" – folytatta az elnök, aki dicsérő szavakkal illette a spanyol jelenlegi teljesítményét, és hozzátette, az olasz vérbeli rajongók már alig várják az érkezését.

"Látták milyen versenyt futott múlt vasárnap Szingapúrban? Üdítő volt. Az emberek, hónapok óta csak azt kérdezik tőlem az utcán, hogy mikor szerződtetjük le Alonsót. Ilyen nagyfokú érdeklődést csak Michael Schumacher leigazolása előtt tapasztaltam évekkel ezelőtt."

"Alonso és (Felipe) Massa remek párost, egy abszolút latin párost alkotnak majd."

 

 

Schumacher támogatta Alonso szerződtetését

 

Michael Schumacher elárulta, hogy a kezdetektől fogva tetszett neki egykori nagy riválisa, Fernando Alonso szerződtetésének ötlete, így örül, hogy a spanyol bajnok a következő szezontól csatlakozik a Ferrarihoz.

 

Hónapok óta tartó találgatásoknak vetett véget a Ferrari azzal, hogy szerda este hivatalosan is bejelentette Alonso leigazolását, aki Kimi Raikkönen helyét veszi majd át, és Felipe Massa csapattársa lesz a 2010-es idénytől az olaszoknál.

A kétszeres világbajnok egy hároméves szerződést, két év opcióval írt alá a Ferrarival, és elmondta, hogy ha teheti, az olaszoktól szeretne visszavonulni.

Alonso azt is hozzátette, hogy Schumacher nyomdokaiba szeretne lépni, aki öt vb-címet szerzett a Scuderia színeiben, mellyel hétre növelte bajnoki címeinek számát, amit spanyol kollégája is még elérhet.

"Fernando a Ferrarival, egy olyasvalami, amit nagyon kedvelek" – mondta Schumacher saját weboldalán. "A kezdetektől fogva be voltam volna a döntésbe, és mindig is szerettem ezt az ötletet."

"Biztos vagyok abban, hogy Fernando jól fogja érezni magát velünk, és csak annyit tudok mondani, hogy: Isten hozott Fernando."

Schumacher 2005-ben és 2006-ban hatalmas csatát vívott Alonsóval, aki végül mindkétszer elhappolta előle a bajnoki címet.

A két versenyző karrierje között egyébként komoly a hasonlóság: mindketten Flavio Briatore irányítása alatt szereztek két bajnoki címet a Benetton/Renault színeiben, majd elhagyva a csapatot egy-egy botrány után, a Ferrarinál kötöttek ki, ahol Schumacher jelenleg is tanácsadóként dolgozik.

 

Alonso: A Ferrari lesz az utolsó csapatom

 

Fernando Alonso bízik abban, hogy a Ferrarinál fejezheti be f1-es pályafutását, miután elhintette, hogy jelenlegi három évre szóló szerződése lehetővé teszi a folytatást, így reményei szerint addig maradhat, amíg csak szeretne.

 

Hónapok óta tartó találgatásoknak vetett véget a Ferrari azzal, hogy szerda este hivatalosan bejelentette Alonso érkezését, aki már a jövő évtől Felipe Massa csapattársaként folytathatja karrierjét, miután Kimi Raikkönennel szerződést bontott az olasz alakulat.

Alonso új szerződése 2012-ben jár majd le a Ferrarival, ám az olasz és a spanyol média is azt gyanítja, hogy a kontraktus már első lépésben lehetővé teszi, hogy 2014-ig hosszabbítsanak, ha az első három év a várakozásaiknak megfelelően alakul.

A kétszeres világbajnok nyilatkozata is ezt a feltételezést erősíti, aki csütörtökön elmondta, hogy reményei szerint szerződése lejárta után is maradhat az olaszokkal, és a Ferraritól vonulhat vissza.

"Igazán azt gondolom, hogy a Ferrari lesz az utolsó csapatom a Forma-1-ben" – idézte Alonsót a Reuters hírügynökség. "Elhagyni a Ferrarit, és csapatot váltani, mindig visszalépés, mert a Ferrari több mint egy csapat, és velük akarom befejezni karrieremet."

"A jelenlegi szerződés három évre szól, és aztán van néhány opció a folytatásra. Szóval bízom abban, hogy addig tudom folytatni, amíg csak akarom, és itt fejezhetem be versenyzői pályafutásomat sok-sok győzelemmel" – tette hozzá a 28 éves spanyol.

Bár korábban az a hír járta, miszerint magával viheti mérnökeit a Ferrarihoz, ahogy azt anno Michael Schumacher is tette, Alonso cáfolta ezeket a híreszteléseket.

"Nincs tervben, hogy bárkit is magammal viszek. Úgy gondolom, hogy a Ferrari elég profi ahhoz, hogy a legjobb szakembereket szerződtesse a Forma-1-ben, így képesek arra, hogy a legjobb autót tegyék össze a jövő évre" – mondta Alonso, aki egyelőre még nem tudja, hogy ki lesz a versenymérnöke.

Arra a kérdésre, hogy milyen a kapcsolata leendő csapattársával, Felie Massával, a spanyol pilóta a következőket felelte: "Mindketten latinok vagyunk… és ez szerintem jó lesz. Továbbá Felipe már évek óta a csapatnál van, így rengeteget segíthet nekem, hogy a lehető leggyorsabban be tudjak illeszkedni."

Alonso azt is elmondta, hogy továbbra is kapcsolatban áll egykori csapatfőnökével, a szingapúri csalásügy miatt a motorsporttól élete végéig eltiltott Flavio Briatoréval, aki korábban karrierjét egyengette.

"Néhány alkalommal beszéltem vele, és nagyon örült a fejleményeknek. Tudja, hogy mit jelent a Ferrari, és nagyon örül a karrieremnek."

"Telefonon beszéltem vele, és nem igazán aggódik a saját ügye miatt. Tegnap éppen a tengerparton pihent" – tette hozzá a kétszeres világbajnok, aki elmondása szerint csak a múlt héten írta alá módosított, 2010-től szóló szerződését a Ferrarival.

A BBC úgy tudja, hogy Alonso évi 19-25 millió euró közötti fizetést kap az olaszoktól.

 

Alonso: Az utolsó pillanatban változott a helyzet

 

Fernando Alonso elárulta, hogy csak az utolsó napokban vált biztossá, hogy már jövőre csatlakozhat a Ferrarihoz, mert eredeti szerződése szerint, amit idén nyáron írt alá az olaszokkal, a 2011-es idénytől ülhetett volna az egyik tűzpiros autóba.

 

Ahogy azt a Gazzetta dello Sport már év elején, januárban "megjósolta", Alonso eredetileg 2011-től csatlakozott volna a Ferrarihoz, azonban már akkor felmerült, hogy egy évvel előrébb hozhatják az érkezését.

Akkor sokan kétkedve fogadták a hírt, különösen azok után, hogy a Ferrari a tavalyi Olasz Nagydíjon mindkét pilótája szerződését meghosszabbította 2010 végéig, azonban úgy tűnik, hogy az olasz sajtóra igenis lehet alapozni a ferraris "híresztelések" terén.

A Ferrari ugyanis szerdán hivatalosan is megerősítette, hogy Alonso már jövőre átveszi Kimi Raikkönen helyét, és Felipe Massa csapattársaként folytatja pályafutását a Forma-1-ben.

"Már ezen a nyáron volt egy egyezségünk, ami 2011-től szólt, ám az elmúlt néhány napban a helyzet megváltozott, és úgy döntöttünk, hogy egy évvel előrébb hozzuk az érkezésemet" – mondta a spanyol, aki egy három éves szerződést kötött a maranellói bázisú csapattal.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali – aki a hétvégén szintén jelezte, hogy az elmúlt napokban valami megváltozott, ami az lehetett, hogy sikerült megegyezniük Raikkönennel az idő előtti szerződésbontásról – szintén megerősítette, hogy előrébb hozták a spanyol pilóta érkezését.

"Fernandóval egy 2011-es kezdősről beszéltünk, azonban voltak olyan körülmények, melyek lehetővé tették azt, hogy előrébb hozzuk az együttműködésünket, és már a következő szezonban megkezdhessük a közös munkát, és ezt ki is használtuk" – mondta.

"Nagyon boldogok vagyunk, hogy sikerült összehoznunk az egyezséget Fernandóval, aki nem csak egy fantasztikus tehetség, hanem győztes típus, amit nem egyszer, még a nehéz időkben is bizonyított karrierje során."

"Az ő hozzájárulása nagyon fontos lesz, hogy a Ferrarit visszahozzuk arra a szintre, ahol lennie kell, azaz a mezőny élére" – tette hozzá Domenicali.

A Ferrarinak pedig egy vezető egyéniségre van szüksége, mint amilyen Michael Schumacher is volt, ám a német világbajnok visszavonulása óta hiányt szenved ezen a téren. Alonso pedig tökéletesen beleillik a képbe, és bizonyára jól ki fog jönni Felipe Massával, aki elég gyors ahhoz, hogy jobb teljesítményre ösztönözze.

Alonso útja a Ferrarihoz

Alonso 2002-ben kis híján leszerződött a Ferrarihoz, ugyanis megegyezett Jean Todttal, hogy ő lesz a csapat tesztpilótája – ahol végül érdekes módon leendő csapattársa, Felipe Massa kötött ki.

Ezt követően viszont Flavio Briatore meggyőzte, hogy csatlakozzon inkább a Renault-hoz, amit meg is tett, mert ígéretet kapott arra, hogy versenyzői ülést kap 2003-ban, ami így is lett. Mivel Fernando még nem írta alá szerződését az olaszokkal, közölte Todttal, hogy mégsem csatlakozik hozzájuk.

Todt ekkor mérgesen kijelentette, hogy amíg a csapatnál lesz, biztosan nem versenyezhet a Ferrari színeiben, ami szintén így lett, ám mivel 2006 végén távozott, és elég jó esély van arra, hogy ő lesz az FIA következő elnöke, megnyílt az út Alonso előtt.

A spanyol közben két bajnoki címet szerzett a Renault-val, mindkét alkalommal a Ferrariban ülő Schumachert legyőzve. Aztán a McLarenhez igazolt, ahol egyetlen egy – azonban annál nehezebb – évet töltött, ugyanis képtelen volt kijönni a vezetéssel, különösen Ron Dennisszel, aki újonc csapattársát, Lewis Hamiltont pártfogolta.

Alonso végül visszatért a Renault-hoz, most pedig a Ferrarinál folytatja.

"Nagyon boldog és büszke vagyok, hogy a Ferrari versenyzője lehetek" – mondta a spanyol. "Egy együlésest vezetni a Ferrarinak, mindenki nagy álma ebben a sportban, és a mai napon lehetőségem van arra, hogy ezt az álmot valóra váltsam."

"Köszönetet szeretnék mondani a Ferrari elnökének, Luca di Montezemolónak, aki nagyon akarta ezt a hároméves szerződést. Biztos vagyok abban, hogy Felipével közösen mind a Ferrarinak, mind a rajongóknak szerte a világon elégedettségre adunk majd okot."

"Már alig várom, hogy megkezdhessem a munkát az új csapatommal" – tette hozzá.

 

 

Massa: Jól megleszünk Alonsóval!

 

Alonso után Massa is azt állítja, hogy jövőre nem lesz súrlódás közöttük a Ferrarinál. A brazil mindenkivel jóban volt, az új csapattársnál sem vár mást.

A 2010-től a Ferrarinál versenyző Fernando Alonso tegnap arról beszélt, hogy nem lesz a 2007-es mclarenes idényéhez hasonló feszültség közte és új csapattársa között, egyrészt, mert mostanra változott a saját hozzáállása, másrészt pedig mert a csapat előbbre való lesz számára az egyéni érdekeknél. Alonso és Massa a 2007-es kaotikus Európa Nagydíj után igen látványosan veszett össze, a két pilóta olaszul szidta egymást, de az egyelőre otthon gokartozással edző brazil is úgy gondolja, ilyesmi nem fordul majd elő 2010-ben.  

"Nem sokkal később rendeztük az ügyet" - mondta Massa a két évvel ezelőtti esetről. "Ez már a múlt, semmi probléma nincs kettőnk között."

A jövőre visszatérő brazil hangsúlyozta, hogy nem tart Alonsótól, és attól sem, hogy rossz lesz a kapcsolatuk: "Nagyszerű pilóta, de a két korábbi csapattársam, Kimi és Schumacher is az volt. Teljesen nyugodt vagyok. Mára a Ferrari is képes két pilótával jól együtt dolgozni."  

"Räikkönen nem volt valami beszédes, de jól megvoltunk. Nagyszerű csapattárs volt, és remélem, hogy Fernando is az lesz! Az ember biztos lehet benne, hogy a Ferrarinál a csapattársa is jó pilóta" - nyilatkozta a brazil Globo tévének Massa.

 

Ferrari-Alonso szerződés: Nemzetközi sajtóvisszhang

 

A Ferrari bejelentette, hogy jövőre a Fernando Alonso - Felipe Massa párossal szállnak harcba a Formula-1-es bajnoki cím megszerzését. A sajtó számára nem volt meglepetés a hír, az olasz média mégis nagy örömmel fogadta a kétszeres bajnok érkezését, és a spanyolok is üdvözlik a bejelentést.

Olaszország

Tuttosport: "Alonso végre. A jelen legjobb pilótája a Ferrarié. Olyan gyors, mint Räikkönen, Massa és Hamilton, de ha a győzelemről van szó, sokkal tapasztaltabb, mert két bajnoki címet nyert. Schumacher volt az elmúlt évtizedek legjobb versenyzője, de Alonso meg tudta verni. 2006-ban elnyerte a címet Schumachertől, és ez a vereség is szerepet játszott a német pilóta visszavonulásában. Most fordul a kocka a Ferrarinál. Véget ért a poszt-Schumacher korszak, Räikkönen visszatér a McLarenhez. Alonso nem lesz új Schumacher, de a Ferrari néhány győzelemhez segítheti."

Gazzetta dello Sport: "Alonso három évre vörös overallt húz. Olyan mint Lauda, agresszív mint Schumacher, és úgy nevet, mint Massa, akivel olaszul beszélget. A pályán gyakran csatáztak egymással, de ez csak jót tesz nekik. A cél a bajnoki cím."

Corriere dello Sport: "A Schumacher éra után a Ferrari úgy próbálta felépíteni a csapatát, hogy ne függjön a versenyzőktől. Ez nem sikerült. A Scuderia egy karizmatikus versenyőre vágyott. Alonso át tudja venni a csapat irányítását, amire szükség is van."

La Repubblica: "A Ferrarinál megkezdődik az Alonso éra, egy fény a sötét idei évben. Alonso érkezése egy tűzijáték, amely megdobogtatja a rajongók szívét."

La Stampa: "Alonso pirosban. A Ferrari történetében először lesz két latin versenyző a csapatban. Alonso és Massa is erős, temperamentumos és nyitott. Alonso a rajongóknak és a szponzoroknak is tetszik."

Spanyolország

Marca: "Alonso álma valóra vált. Ez egy nyílt titok volt."

AS: "Fernando a nagy csatár."

El Mundo Deportivo: "Alonso Rosso! A Ferrari végre bejelentette a szerződést."

Sport: "Alonso álma valóra vált, és belép a Ferrarihoz."

El Pais: "Schumacher utódja."

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://f1fangirl.blog.hu/api/trackback/id/tr311423510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása